Naamloos
HET IS WEER BIJNA ZO VER, PASEN!
 
Die kleine opdonders liggen natuurlijk al een tijdje in de winkels en jij hebt er vast al een paar gehad.
Ze lijken zo onschuldig, maar ieder paaseitje bevat ongeveer 40 calorieën, dus tel maar op!
 
Voordat je het weet heb je tijdens het Netflixen 10 paaseitjes op, en dus 400 calorieën extra binnen gesnoept.
 
Om 1 paasei te verbranden moet je ongeveer tien minuten wandelen, ongeveer acht minuten fietsen of vijf minuten hardlopen… en dit dus x 10!
 
MAG IK ZE DAN NIET ETEN?
 
Tuurlijk mag jij een paasei eten en moet je (met mate) genieten. Neem niet direct 10, maar 2 of 3 en leg daarna de zak weer weg.
 
Als je bewust bezig bent met je voeding, compenseer dan met andere producten. Je kan je voeding bijvoorbeeld tracken in My FitnessPall. Hierin kan je makkelijk bijhouden wat je vandaag gegeten hebt, en kan je compenseren met andere producten. Het draait immers allemaal om de totale hoeveelheid calorieën die je binnenkrijgt, en niet wat voor calorieën (denk aan de 80-20% regel).
 
Heb je toch te veel paaseitjes gesnoept, ga dan voor een lekkere Paas workout of een wandeling in het bos.
 
PAASBRUNCH
 
Heb jij een paasbrunch gepland en heb je behoefte aan gezonde paasrecepten, stuur mij dan een berichtje.
 
CONCLUSIE
 
Geniet met mate van de paaseitjes die je eet, en zorg ervoor dat je jouw calorieoverschot compenseert met andere voeding of een lekkere workout.
 
Fijne Pasen!
Blog-foto-1024x576